Kreatívne centrum SPU v Nitre a Fakulta ekonomiky a manažmentu (FEM) predstavili 15. októbra 2024 nový koncept tvorivých diskusií a inšpiratívnych stretnutí s názvom Kreatívna kaviareň.
Hlavným cieľom je podporiť inovatívne zmýšľajúcich študentov a zamestnancov fakulty a univerzity pri realizácii ich nápadov. Témou pilotného podujatia bol kreatívny marketing, odhaľovanie spotrebiteľského správania a využitie inovatívnych riešení v prepojení na študijné predmety a výskum na FEM. Do Kreatívnej kaviarne zavítali študenti druhého ročníka obchodného podnikania, ktorí sa venujú výskumu trhu, ako aj odborníci FEM, ktorí majú záujem spolupracovať a byť kreatívni. V rámci podujatia si prezreli nový multifunkčný priestor Kreatívneho centra pre výskum a udržateľné inovatívne riešenia, oboznámili sa s oddeleniami, modernými technológiami a možnosťami, ktoré centrum ponúka.
„Keďže v Kreatívnom centre je oddelenie reklamy, chceme aktívne využívať všetky možnosti a príležitosti, ktoré môže priniesť spolupráca medzi odborníkmi našej fakulty, zamestnancami Kreatívneho centra a lokálnymi podnikateľmi. Vieme ich osloviť správnou myšlienkou, ponúknuť im nápady, ktoré potrebujú vo svojej podnikateľskej činnosti,“ uviedla dekanka FEM Elena Horská.
Multifunkčné priestory, moderné ateliéry pre krajinársku tvorbu a dizajn, laboratóriá virtuálnej a rozšírenej reality, kamerové a 3D štúdiá si prezreli aj zahraniční hostia. Medzi nimi aj profesor Nirundon Tapachai z Univerzity Kasetsart v thajskom Bangkoku a profesor Gaetano Macario z talianskej Univerzity Aldo Moro v Bari. Ako sa Macario vyjadril, na univerzite v Bari majú moderné inovatívne centrum. „Uvítali by sme, keby sa vytvorila komunita ľudí ochotných vzájomne spolupracovať vo vede, výskume a vzdelávaní a kreatívne tvoriť,“ povedal s nadšením.
V rámci diskusie sa hovorilo o téme kreatívneho marketingu, prepájaní Kreatívneho centra so študijnými predmetmi a výskumom na univerzite.